איך מכינים אסאדו: המדריך המלא לאסדו מושלם

האסאדו, מנת הבשר המסורתית מדרום אמריקה, היא יותר מסתם אוכל – היא חוויה תרבותית וחברתית.
בשורות הבאות, ניקח אתכם צעד אחר צעד בהכנת אסאדו על האש. נחלוק עמכם טיפים מקצועיים לבחירת בשר, הכנת עצים ופחמים ושיפור טכניקות הצלייה. אחרי שתקראו את הפוסט הבא תוכלו להכין אסאדו מעולה – באחריות

 

אסאדו בגריל – מה זה אומר?

האסאדו התפתח כשיטת בישול וכמנהג חברתי בקרב תרבויות דרום אמריקה, בעיקר בארגנטינה, אורוגוואי, ברזיל ופרגוואי. המונח מתייחס לצלייה איטית ממושכת, בדרך כלל של בשר בקר, ישירות מעל להבה או גחלים.
הבשר עובר תהליך של מספר שעות עד הגעה לרמות העשייה הרצויות, תוך שימת דגש על טעמים עדינים ולחות של הבשר. המסורת של אכילת אסאדו משלבת את הנאה מהאוכל עם חוויית התכנסות חברתית סביב האש, הכוללת שתיית משקאות אלכוהוליים, נגינה וריקודים.
כיום ניתן למצוא גרסאות של אסאדו ברחבי העולם, אך המתכון המסורתי ואופי הבילוי החברתי נותרו ייחודיים למדינות דרום אמריקה.

 

אסאדו על המנגל – בחירת הנתח

כדי להכין אסדו על האש, חשוב לבחור נתחי בשר איכותיים המתאימים לצלייה ארוכה. הנתחים האידאליים הם אלו המכילים שילוב מושלם של שריר ושומן, כמו צלעות קצרות, בריסקט ופורטרהאוס. נתחים אלו ידועים בשמנוניות ועסיסיות שלהם.
רצוי לבחור נתחים בעובי נאות של לפחות 2 ס"מ כדי לאפשר חדירת חום הולמת לליבת הבשר מבלי לשרוף את החלק החיצוני. מומלץ להעדיף נתחים שלמים על פני פרוסים, ולבדוק היטב את טריות הבשר בעת הרכישה. בחירה נכונה של נתח איכותי היא מפתח להצלחת האסאדו.

 

איך להכין אסאדו – מדריך שלב אחר שלב

כעת, בואו נתעמק בתהליך הכנת האסאדו על המנגל. יש לבצע את השלבים הבאים כדי להבטיח חווית אסאדו מושלמת:
1. בחירת הנתחים – כאמור, המפתח להצלחה הוא בחירה נכונה של הנתחים. מומלץ לבחור נתחים שלמים, עבים ואיכותיים, כגון צלעות קצרות, בריסקט או פורטרהאוס. נתחים אלו עשירים בטעם ובשומן שישרדו את הצלייה האיטית.
2. הדלקת והכנת האש – הדלקת המנגל צריכה להתבצע לפחות 20 דקות לפני הנחת הבשר כדי לאפשר יצירת גחלים חמים. יש לפזר את הגחלים בצד אחד של המנגל ולהשתמש במפוח, מאורר או נפנף, לצורך יצירת להבות גבוהות שייצרו פחמים איכותיים.
3. הנחת הבשר – מניחים את הנתחים על הסורגים שמעל הצד הפנוי מהגחלים, בגובה של כ-30 ס"מ מהאש. חשוב להשתמש באמצעי בטיחות על מנת שלא להיכוות.
4. צלייה איטית – הקפדה על חום עקיף נמוך יחסית למשך שעות ארוכות, תוך הפיכת הנתחים מדי פעם לצלייה אחידה. התהליך עשוי  להימשך 2-4 שעות בהתאם לגודל הנתחים.
5. סיום והגשה- לקראת סוף התהליך יש לבדוק את מידת העשייה בעזרת מדחום ולאפשר מנוחת הבשר לפני הגשה.

 

אסאדו מנגל – טיפים נוספים

קיימות מספר דרכים לשדרג ולגוון את חוויית האסאדו הקלאסית, ראשית, אפשר לנסות שיטות צלייה חלופיות על גבי האש כגון שימוש בשיפודי מתכת או תליית הבשר מעל הגחלים. שנית, בנוסף לבשר בקר, ניתן להכין אסאדו מסוגי בשר אחרים: אסאדו בלי עצם על האש, אסאדו טלה על האש, אצבעות אסאדו על האש, ולנסות שימוש בתבלינים מגוונים.
בנוסף, כדאי להקפיד על מנות מסורתיות הנלוות לאסאדו בדרום אמריקה – רוטב צ'ימיצ'ורי, ירקות מוקפצים או סלטים טריים להשלמת חוויית האוכל. שילוב של מרכיבים אלו ייצור ארוחת אסאדו מגוונת ומושלמת.
והכי חשוב – סבלנות. יש להבין כי בשר האסאדו הוא בשר שזקוק לזמן צלייה ארוך במיוחד, חשוב לתת לו את הזמן שלו ועדיף שלא לסיים את תהליך הצלייה בטרם עת. רק כאשר האסאדו יהיה מוכן, תוכלו ליהנות ממנו בצורה מיטבית.

 

מקור החום – מומחים במנגלים

אין ספק שהמפתח להצלחת האסאדו הוא בחירה נכונה של הנתחים וטכניקת הבישול האיטית. אולם הבסיס לכל אלה הוא קיומו של מנגל איכותי המאפשר שליטה מדויקת בעוצמת ועקביות החום.
חברת "מקור החום" מתמחה בייצור מנגלים וגרילים מקצועיים מחומרים עמידים ברמה הגבוהה ביותר, המותאמים אישית לכל לקוח. בין אם מדובר במנגל ביתי קטן או גריל ענק למסעדה – המומחיות והמקצועיות שלנו מבטיחות מוצר שיאפשר לכם להפיק את מיטב הטעמים מבישולי האסאדו שלכם.

אתם מוזמנים לבחון את קטלוג המנגלים שלנו, ליצור איתנו קשר, לקבל פרטים נוספים ומענה על כל שאלה או בקשה שעשויה לצוץ – חייגו: 050-2132909

דילוג לתוכן