מטבחי נירוסטה או אלומיניום – במה כדאי לבחור?

בין אם אתם בשלנים מקצועיים ובין אם חובבנים בלבד, סביר שהמטבח שלכם בבית משמש אתכם לא מעט. יותר ויותר ישראלים בוחרים לשלב בשנים האחרונות גם מטבחי חוץ, שבהם יוכלו להשתמש כאשר הם שוהים במרפסת, בחצר או בגינה שלהם. בישול בחוץ, באוויר הפתוח, מביא אתו לא מעט יתרונות והופך את החוויה כולה למיוחדת במינה.

מטבחי החוץ של היום מביאים אתם איכות ברמה גבוהה וסטייל בלתי רגיל. הם יכולים להתבסס על חומרי גלם מסוגים שונים, כמו נירוסטה או אלומיניום ולהבטיח מענה נהדר לאורך שנים. אם גם אתם רוצים לבנות מטבח חוץ ומתלבטים באיזה סוג לבחור, הנה מאמר קצר שיעשה לכם קצת סדר.

 

בואו נתחיל מהסבר קצר

הן הנירוסטה והן האלומיניום הפכו, כיום, לאחד מחומרי הגלם הנפוצים והאהובים ביותר, בכל הקשור למטבחים, כולל הכלים שבהם. מחבתות, סירים ואפילו תבניות אפייה, כולם עשויים לרוב הן מאלומיניום והן מנירוסטה ויש אפילו מטבחי חוץ, המתבססים על חומרים אלה ולא בכדי.

הן הנירוסטה והן האלומיניום נחשבים למתכות. אולם, שלא כמו האלומיניום שהוא יסוד, הנירוסטה, המכונה גם "פלדת אל-חלד", מורכבת מכמה מתכות (סגסוגת): מברזל, כרום, ניקל ופחמן. תודות לכרום שבנירוסטה היא עמידה בפני חלודה, שכן אותו כרום יוצר כמעין שכבה דקיקה על אותו אלמנט, כאשר הוא בא במגע עם חמצן או מים. זו אמנם שכבה דקיקה מאד של חלודה, אך מכיוון שהיא נותרת יציבה, האלמנט עצמו איננו מחליד. גם באלומיניום קורה דבר דומה: היווצרות של שכבת תחמוצות אלומיניום דקיקה, המונעת חלודה.

שני חומרים אלה עמידים לחלודה ולכן נהדרים כבסיס למטבחי החוץ. מטבחי החוץ, שלא כמו אלה שבתוך הבית, חשופים לתנאים לא פשוטים: לרטיבות, לטמפרטורות משתנות (גבוהות או נמוכות), לרוחות עזות לפעמים ולמצבים אחרים מפתיעים לעיתים. בחירה בנירוסטה או באלומיניום היא בהחלט הפתרון המתאים.

למרות המאפיין המשותף הזה ביניהם, נירוסטה ואלומיניום הם גם שונים זה מזה. האלומיניום ידוע כמוליך חום מעולה, פי 12 יותר מהנירוסטה. בנוסף, משקלו הסגולי נמוך ברבע מזה של הנירוסטה, לכן מטבח כזה יהיה קל לבנייה באופן יחסי. יחד עם זאת, וזה פרט חשוב שיש לקחת בחשבון, הנירוסטה, בהשוואה לאלומיניום, הוא חומר גלם קשיח וחזק הרבה יותר. משטח נירוסטה ישמור על צורתו הרבה יותר מזה העשוי אלומיניום, מה שנכון גם לגבי כלים במידה ואלה יפלו לארץ.

 

אז, במה בוחרים

אם כן, שני החומרים עמידים ומתאימים לתנאי אקלים לא פשוטים ובתנאי שמטפלים בהם נכון. הן מטבחי חוץ מאלומיניום והן כאלה העשויים מנירוסטה קלים מאד לניקוי והתחזוקה שלהם מינימלית. אולם, בעוד שמחקרים מראים שאלומיניום בטוח לשימוש, ישנם אחוזים בודדים מהאוכלוסייה שמראים רגישות לניקל, שקיים בנירוסטה. יש לקחת זאת בחשבון במידה ומזוהה אלרגיה כזו.

בחירה בין אחת האפשרויות הללו צריכה להתבסס על כמה שיקולים: איכות ונראות. מכיוון שמדובר גם בשני חומרי גלם איכותיים, הפן העיצובי יכול להיות המכריע. בעוד שנירוסטה היא אפורה לרוב, מטבח חוץ העשוי אלומיניום יכול להגיע בשלל של אפשרויות עיצוב.

איכות, סטייל ועמידות הם מה שאתם מחפשים? מקור החום היא התשובה

אם אתם מעוניינים לשלב מטבח חוץ מאיכות גבוהה, מקור החום היא המקום הנכון לפנות אליו. החברה, שהחלה את פעילותה בשנת 2008, מציעה לכם פתרונות רלוונטיים למטבחי החוץ, כמו גם אפשרות לבנות מטבח שכזה בהתאמה מלאה ותוך התייחסות למכלול שלם של צרכים. הדגש הוא על איכות גבוהה ונראות והמחירים – מצוינים. לסקירת מטבחי החוץ של החברה, לחצו כאן ולקבלת מענה לכל שאלה ומידע נוסף, צרו אתנו קשר בטלפון 052-3099614. נשמח לעמוד לרשותכם.

דילוג לתוכן